Hantering av materiel för träning och tävling
Förteckning över materiel:
http://www.svenskidrott.se/Downloads/30921/docs/Inv_Förteckning_0.2.doc
Beställningsdokument:
http://www.svenskidrott.se/Downloads/30921/docs/Inv_Beställning_0.2.doc
Instruktion
Efter en uppdelning av materielen för träning och tävling finns materielen i olika förråd:
- Uteförrådet
- Inneförråd vid nedre ingångsdörren
- Inneförråd under trappan
- Arkivet på nedre våningen
I varje förråd finns en förteckning som visar vilken materiel som skall finnas i förrådet. Dessa redovisas också på webben. På webben och i förråden finns en enkel blankett för beställning eller egen uthämtning av materiel från förråden. För uthämtning av materiel finns två alternativ:
- En beställning lämnas till vår kanslist som kontrollerar att materielen finns och eventuellt förbereder hämtningen. Lämna beställningen i god tid innan du behöver materielen.
- Du hämtar materielen själv i förråd
Oavsett hur uthämtningen sker skrivs på beställningsblanketten: datum, vilken träning/tävling som avses, vem som hämtat materielen samt vad som hämtats.
Blanketten lämnas sedan på kansliet eller om detta är stängt i postlådan vid ytterdörren till SOK-stugan.
Vår kanslist samlar in blanketterna samt följer upp återlämningen av materielen.
OBS! Materielen återlämnas alltid till det förråd där den hämtades. Det är bra om återlämning kan ske snabbt efter användning.
Syftet är att:
- vi skall få ordning och kontroll på vår materiel
- underlätta för dem som skall förbereda och arbeta med träning/tävlingar
- spara pengar till klubben genom att materielen återlämnas och vårdas vid behov