Hoppa till sidans innehåll

Sportident-utrustning


Klubben innehar sedan våren 2006 egen Sportident(SI)-utrustning. Med åren har klubben inköpt allt fler komponenter och utrustningen har blivit allt viktigare i vår verksamhet. Logistiska problem har uppstått då utrustningen används i flera ibland parallella verksamheter. Man har inte kunnat lita på att allt varit i "körbart" skick och förluster av komponenter har förekommit. För att förbättra och underlätta i verksamheten har under 2014 införts nya rutiner för lån av utrustningen. Det har också ordnats tre separat bokningsbara SI-väskor och tre separat bokningsbara plastväskor med lånepinnar. Se SI-väskor och lånepinnar!

Rutiner för lån av SI-utrustning

  • Se policy för utlåning av SI-utrustning inom och utom klubbens verksamhet!
  • Bokning av utrustningen sker genom vår kanslist Mona som också ansvarar för utlämning av utrustningen
  • Bokningsläget dokumenteras i bokningskalendern på hemsidan 
  • Utrustningen ska bokas senast 11.00 vardagen innan den ska användas, hos kansliet, e-post This is a mailto link, eller 060-125375. Uppge namn, telefonnummer, tid för uthämtande samt tid för återlämnande vid bokningen.
  • Ut- och inlämning sker alltid via vår kanslist 
  • Utrustning som lånas ut dokumenteras av  kanslisten som också kontrollerar och stämmer av att utrustning som lånats ut finns vid återlämningen 
  • Om ut- eller inlämning inte kan ske på kontorstid sker detta på sätt som överenskoms direkt med Mona
  • Borttappad utrustning ersätts av låntagaren
  • Bristande funktion hos, skada på eller förlust av komponent skall utan dröjesmål anmälas till kansliet förmiddagar måndag till torsdag, övriga tider till Peter Lorentzson
  • Tävlingskommittén ansvarar för årligt underhåll, teknisk tillsyn och kompletterande anskaffning samt äskar medel i budget för kostnaderna.

Rutinerna ska garantera att alla som behöver använda SI-utrustning kan vara säkra på att den finns på plats och är funktionell när den ska hämtas, samt göra det möjligt för kansliet att hålla koll på att utrustningen är i den ordning som beskrivs under SI-väskor och lånepinnar

 

Utrustningsförteckning

  • 60 basenheter (BSF 8DB).  
  • 60 lånepinnar, 19 egna och 42 tillhörande MOF (SI-card 5). 
  • 2 termoprinterpaket  Ny printer, On/Off/Feed är SI-loggan på skrivaren.
  • 2 SI-Master (Time Master).
  • 6 Masterstationer (BSM 7-USB).
  • 1 Masterstation (BSM 7 ) med RS-232-kontakt.
  • 1 Masterstation (gammal Svart som tillsammans med kabel och adapter kan kopplas till USB porten).
  • 2 RS-232 till USB adaptrar.
  • 62 fästplattor (ej kontrollräknade,ej införda i förteckningen nedan). 
  • 38 fästremmar med reflex (ej kontrollräknade, ej införda i förteckningen nedan).
  • 59 stativ med enhetshållare (ej införda i förteckningen nedan).
  • 26 stativ som ovan men med stiftklämma (ej införda i förteckningen nedan).

Förteckning över SI-utrustning. Inkluderar även förlorade komponenter, MOF:s kvittoskrivare och lånepinnar samt SOK:s egen Brother laserskrivare.



Uppdaterad: 03 OKT 2017 21:44
Skribent: Peter Lorentzson/Sören Jansson

 

 

Hittaut logotype

Sundsvallsklassikern

 

Saffrans Bodega-logotyp

dewire

Länsförsäkringar-logga
Swedbank-logotype (Länk till Swedbank)

77profil-logo-333

Eurocon-logotyp

NIUorientering_rödbakgrund

 

ullmax2015

 

 

 

Postadress:
Sundsvalls OK - Orientering
Box 318
85105 Sundsvall

Besöksadress:
SOK-stugan, Bodvägen 7
85105 Sundsvall

Kontakt:
Tel: 060-12 53 75
E-post: This is a mailto link